Comunitat Valenciana

La futura L10 de Metrovalencia avança: col·loquen els primers pals de les catenàries en el tram en superfície

Operarios instalan los postes de las catenarias en el cruce de las avenidas Amado Granell y Antonio Ferrandis.
Operaris instal·len els pals de les catenàries en l'encreuament de les avingudes Amado Granell i Antonio Ferrandis.
20MINUTOS
Operarios instalan los postes de las catenarias en el cruce de las avenidas Amado Granell y Antonio Ferrandis.

Les obres per a concloure la futura línia 10 de Metrovalencia, que connectarà el centre de la ciutat amb el barri de Natzaret el primer trimestre de 2022, avancen a bon ritme. Després de la finalització dels primers treballs, que van consistir en la connexió dels trams subterrani i en superfície, actualment s'està executant el major contracte (xifrat en 25 milions d'euros, el 50% de conjunt de les actuacions), el de condicionament del túnel i les estacions subterrànies, però també es treballa en la plataforma tramviària a l'aire lliure.

De fet, ja ha començat la instal·lació dels pals de les catenàries en el tram entre les parades de Germans Maristes i Ciutat dels Ciències, concretament en l'encreuament de les avingudes Amado Granell i Antonio Ferrandis.

Postes en el trazado de la L10.
Postes en el traçat de la L10.
20MINUTOS

Com ha pogut comprovar 20minutos, són diversos els pals ja col·locats en la pròpia parada de Germans Maristes, i els operaris continuaven al migdia d'aquest dilluns cap a la ronda sud.

El condicionament de la superestructura de via, arquitectura i equipament de la línia 10 de Metrovalencia, corresponent al tram en superfície, s'executa des de l'eixida del túnel en la rampa d'Amado Granell fins al barri de Natzaret amb un pressupost superior als sis milions d'euros.

Les actuacions previstes en aquest projecte també contemplen la construcció en el barri de Natzaret del depòsit provisional per a les unitats tramviàries que circularan per aquesta prolongació de l'actual xarxa de Metrovalencia.

Parada tranviaria de Hermanos Maristas.
Parada tranviària de Germans Maristes.
20MINUTOS

La línia 10, una vegada completada, unirà el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret, ampliant de manera considerable l'oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia. Aquesta línia combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i huit estacions i parades (tres subterrànies i cinc en superfície).

Futures ampliacions

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ja té posada la mirada en el dia després de la seua posada en funcionament. De fet, el mes de febrer passat va anunciar dues ampliacions que permetran connectar-la amb la resta de la xarxa actual en la façana marítima.

Una d'elles es realitzarà des de de la parada de Natzaret, en un dels extrems del recorregut, pel pont de Drassanes fins a arribar a la Marina de València, on enllaçarà amb la plataforma tramviària existent.

La segona connexió, que rebrà la denominació de línia 11, es desenvoluparà creant un nou traçat tramviari que partirà des de la rotonda de la Ciutat de les Arts i les Ciències, creuarà el pont de l’Assut de l’Or i discorrerà pels carrers Menorca i Juan Verdeguer per a arribar a la façana marítima, on aquest nou tram s'unirà a la xarxa tramviària actual a l'altura de la parada Grau-Canyamelar.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento